سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را در پیروی از خدا یاری کند، از نافرمانی او بازدارد و به خشنود ساختن او فرمانت دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
!هاجَرَ _یُهاجِرُ _مُهاجَرَت _هاجِر!
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تفکیک جنسیتی در جامعه برای زنان؟!

در وبلاگی این متن مثلا مذهبی! وجود داشت:

_حضور ِ زنان در شغل‌های مختلف

این حدیث را بخوانید: خیر للنساء ان لایرین الرجال و لا یراهن الرجال.حدیثی از حضرت فاطمه سلام الله علیها است که مضمون‌ش این است که بهترین حالت برای زنان آن است که ایشان، نامحرمی را نبینند و نامحرمی هم آنان را نبیند.

این بدین معناست که وضعیت ِ جامعه به نحوی باشد که زنان بی نیاز ِ از مراجعه‌ی به مردان باشند و مردان نیز ضرورتی در مراجعه‌ی به زنان نداشته باشند. این بدین معناست که در خدماتی که مربوط به زنان است، زنان خویش در آن مدیر و مسئول باشند تا رجوع ِ زنان به خودشان باشد و لازم نباشد که زنی برای خرید ِ وسیله‌ای، گرفتن ِ خدماتی و راه اندازی کارهای روزانه‌اش به مردی رجوع کند. و این بدین معناست که زنان باید در مشاغل ِ مرتبط ِ با زنان و در هر جای دیگری که محل مارجعه و رجوع ِ زنان است، حضوری جدی داشته باشند.این نوع نگاه، رد کننده‌ی دیدگاه ِ کسانی‌ست که زن را در خانه زندانی می‌کنند و این‌گونه محفوظش می‌پندارند و رد کننده‌ی دیدگاهی‌ست که زن را ولنگارانه در اجتماع می‌طلبد و کالا می‌پندارندش._

 

و این هم کامنت ای که من زیر آن مطلب و یکی از کامنت های دیگر(خانمی می‌خواهد گوشت بخرد، برود اداره‌ی فلان برای کاری، برود سر کار مثلا، اولا طول مسیر هست! بعد باید گوشت فروشی مخصوص باشد! بعد باید هر اداره دو بخش موازی داشته باشد، بعد کارهایی که خانمها می‌کنند باید فقط به درد خانمها بخورد. چون قرار است آقایان مراجعه نداشته باشند.این یعنی باید فکر کنیم که آیا همه جا باید بالسویه حاضر باشند؟ یا نه یک سری کارها مخصوص آنهاست؟مهمتر این نیازها را که می‌گویی را یه لیستی بدهید خوب است!پاسخ مدیر: خب این‌های که گفتی می‌شود حوزه‌ی اجرا. یعنی نحوه‌ی اجرای این نظر. که امر ِ مهمی‌ست و البت غیر از درست دانستن ِ این تفسیر یا نادرست خواندن ِ آن است. بعدتر این‌که، ذهن ِ من این‌قدر می‌فهمد که در مسیر ِ اجرا، امر تکمیل می‌شود. خب من الان دارم زندگی می‌کنم. وضعیتی که داریم در مواجهه‌ی با خانوم‌ها، اجبارهایی داریم. اما به نظر می‌رسد شاید با جلوتر رفتن و پس دادن ِ امتحان ِ خود، امر ِ اجرا روشن‌تر می‌شود برای‌مان) و پاسخ مدیر آن وبلاگ  گذاشتم:

 

زمان پیامبر ص گوشت مصرف و خریداری نمی شد؟
کی میخرید؟اصلا وظیفه ی خرید های خانه با زن است در اسلام؟شما آقایان از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده اید و میخواهید زن ها را به این کارها وادار کنید و بعدش کارهای زنانه ایجاد کنید که اسلامی بشود و سروکار زنها با مردهای غریبه نباشد.
از اولش کی گفته خرید خانه و از این قبیل کارها وظیفه ی زن است؟
المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة.
خشت اول چون نهد معمار کج — تا ثریا می رود دیوار کج!
شما مردها یواشکی به زن ظلم می کنید و اونوقت تو خونه موندن زن ها رو زندانی بودنشون جلوه میدید تا راحت کارهاتون رو بندازید گردن زن ها و خودتون انجام ندید.
اونهایی که فکر میکنن زن در خانه زندانی است و چرا نرود بیرون و چرا کار نکند و غیره همان هایی هستند که تفکر مسخره دارند با مضمون اینکه خانه داری و همسرداری و بچه داری حمُالی است و کارهایی بی ارزش.
وقتی خدا به زن مسئولیت بیرون از خونه نداده بخاطر جمال زیباش نبوده!خدا نگفته زن عزیز چون خیلی خوشگلی و خوشم میاد ازت برو بشین توخونه که اذیت نشی برو خونه از صبح تا شب خواب باش شب هم شوهره اومد یک کوفتی بزار جلوش بگو این شامه.خدا مسئولیت بیرون خونه به زن نداده بخاطر اینکه مسئولیت داخل خونه یعنی همسرداری و تربیت فرزند که از و سنگینترین وظایف هستند رو بر عهده داره.
یکی از علما میفرمودند اینهمه زن و دختر همینجوری ریییختن توخیابون الکی نه ها!!! فقط بخاطر طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمة !!! اونوقت رفتیم فلان شهرستان یه تزریقاتی خانم پیدا نکردیم!
اولا که ائمه و اهل بیت کی گفتن زن بیاد بیرون که گفته باشن در شغل ها و غیره تفکیک جنسیتی کنید که خانمها با خانمها سرو کار داشته باشن؟
دوما همین حضرت زهرایی که شما هی شعار میدید الگوی بانوان هستند یک روایت معتبر داریم که حتی ایشون مسجد میرفتند؟یک روایت معتبر داریم که بیرون از منزل میرفتند؟_جاهای استثنا نه ها؛یعنی کلا عادت داشتن به بیرون رفتن؟_



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » یک مهاجر ( سه شنبه 89/7/27 :: ساعت 11:0 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پناهندگی دشمن به ابی عبدالله
مداهنه
مومن
همینم!
بازیافت زباله
سایه دنیا
عمر سعدی که من باشم
... کی گفته من بابا ندارم...کی گفته من بی کس و کارم...
اجلی که سر برسه حکما سر رسیده!
بیمارستان مهدیه
گفته
خب چرا آخه؟!
هیچ جا
---
به نام غیر اخلاق
[همه عناوین(120)]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 29
>> مجموع بازدیدها: 96973
» درباره من

!هاجَرَ _یُهاجِرُ _مُهاجَرَت _هاجِر!

» پیوندهای روزانه

بوی کاغذ طعم تایپ_محسن حدادی_ [4]
گل دختر _چند طلبه_ [12]
به نام بازسازی_زائر شهید_ [1]
پیامک های اخلاقی
بحث آزاد درباره اسلام_کلوب مرکز ملی پاسخگویی_
اندیشه ولایت فقیه_کلوب مرکز ملی پاسخگویی_ [3]
سوالات اعتقادی_مرکز ملی پاسخگویی_
سوالات اخلاقی تربیتی_مرکز ملی پاسخگویی_
سوالات مشاوره ای_کلوب مرکز ملی پاسخگویی_
سوالات خانوادگی_کلوب مرکز ملی پاسخگویی_ [2]
موسسه نرم افزاری آوا مهر کوثر
کیستی ما_وحید یامین پور_ [1]
خبرنامه دانشجویان ایران
موسسه نور الزهرا
یک استکان چای داغ_دستنوشت های یک روحانی_ [2]
[آرشیو(37)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حاج آقا[45] . سوالات من[6] . بیمارستان مهدیه زایمان کاهش حرکت جنین .
» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شب و تنهایی عشق
طریق یار
قافیه باران
تنهاترین عاشق
عطر حضور
ای دریغااااااااا
Sense Of Tune
عزیز دل
پایگاه سایبری شهید حاج حفظ الله عابدینی
نمیشناسم
کشکول
تأملات نوشتنی_فطرس_
گمنام
اینجا،آنجا،همه جا
عشق است و زندگی
همیشه یکی هست...
من.تو.ما
بو
شرکت نمین فیلتر
پندار
غار
وبلاگ اطلاع رسانی آقای امجد
آزاده عباسی
فتوبلاگ قلب اروند
فتوبلاگ قلب اروند2
سایت رضا امیرخانی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان
مجله حوراء
یک روز در غسالخانه
منطقه آزاد چابهار
میترایسم

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان














» طراح قالب

کد موزیک