ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
+ م م م 

نخيــــــــــــــــــــــــــــر مثل اينکه جناب(...) يا خوابيدند يا از ما يادشون رفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+ م م م 
اي بابا من هر چي پيغام خصوصي ميذارم عمومي مي کنيد که.
پاسخ

1.اينجا پيغام خصوصي بي معني است.2.اگر ... با شما تماس گرفتندبفرماييد آن پيغام ايميل تان را پاك كنم.
+ م م م 
ببخشيد من چه طور ميتونم با ((....))تماس بگيرم اگر ايميلي از ايشان داريد به من بدهيد يا ايميل منو به ايشون بديد. ممنون
+ ... 

جناب م م م

حالا گذشته از بحثمون آدرس ايميلتو بده باهات کار دارم

+ ... 

ميشه چند تا از کتابهاي اعتقادي آقاي وحيد رو نام ببرين!

البته غير از مقدمه رساله شون که کمي اعتقادات گفتن که اون هم در بحث توحيد دچار مشکل هست!!!. اينو جناب علامه حسن ميلاني گفتن!!!

راستي اگه منظورتون جناب حسن ميلاني بود که به يک نقطه تفاهم خيلي خوب رسيديم بنده در اعتقادات بسيار ايشون رو قبول دارم و آثارش رو خوندم و شاگردش هستم. ايشون در نقد فلسفه و عرفان بي نظيره! در واقع اگر به من ميگفتين يک عالم نادر در اعتقادات نام ببر جز ايشون کسي رو سراغ نداشتم .

اگر هم منظورتون سيد علي ميلاني بود که با اينکه کتابهاي خوبي در زمينه ولايت نوشتن اما همانطور که عرض کردم به دليل مسائل سياسي شايد بعضي معتقداتشون رو نتونن بگن! پس دوباره ميگم:

اولا عالم واقعي بسيار نادر شده نه اينکه اصلا نيست.

ثانيا کتابهاي محدثاني چون علامه مجلسي حاوي راههاي سعادته و به جاي وقت تلف کردن پاي منبر اين و اون بريد اکتابا رو بخونين.

...

ثالثا اين نکته جديد رو تاکيد مي کنم که آثار ستاد حسن ميلاني در توحيد و نقد وحدت وجود بسيار عاليه. مثلا کتاب "فراتر از عرفان" و "وحدت يا توحيد" يا "چرا مرا آفريدند" و...

اينم سايتشون:

www.faraerfan.com
حالا دست از سر کچل ما برميداري يا نه؟!!

..

+ م م م 


جناب.......

مثل اين که شما هم زود قضاوت کرديد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من هم اتفاقا منظورم دروس اعتقادي بود نه فقه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اين همه کتاب اعتقادي از اين مرجع بزرگ چاپ شده!!!!!!!!!!!!

و علامه ميلاني!!!! ايشان هم در زمينه اعتقادي بسيـــــــــــــــــــار کار کردند.

+ ... 

جناب م م م!

شما چرا قبل از اينکه مطلب رو دقيق بخونين شروع به انتقاد مي کنين؟!

من که گفتم بحثم درباره فقها نيست بحثهاي اعتقادي را مي گويم: توحيد, معاد و...

البته درباره بحثهاي امامت و ...که اشاره کرديد هر چند مباحث خوبي از ناحيه بعضي آقايون علما وجود داره اما متاسفانه بعضي چيزها رو به خاطر محذورات سياسي نمي تونن بنويسن مثلا مساله قيام در زمان غيبت و رواياتش و...که اينجا هم تنها کسي خبر دار ميشه که کتابهاي حديثي رو بخونه.

پس نه تنها حيف نيست که دوستمون رو به کتابها ارجاع بدم بلکه باز هم با فرياد بلند تاکيد ميکنم اگر علم واقعي مي خواهيد به آثار علماي بزرگ گذشته همچون کليني, صدوق و علامه مجلسي مراجعه کنيد. حتي کسي که عربي نميدونه وقت رو بذاره براي کتب فارسي علامه مجلسي. اين بزرگوار در همه زمينه ها به زبان فارسي کتاب نوشته ميشه گفت خلاصه بحار الانوار رو در اين کتب گنجونده! عقايد و اخلاق و تاريخ انبيا و ائمه و ...را بيان کرده.

+ م م م 

مثل اين که نظراتمان کاملا با هم موافقه

ولي با اوصافي که شما گفتيد هم عالماني پيدا ميشوند نمونه اش در قم است و کلي هم تاليفات عــــــــــــــــالي تاريخي ودفاع از اهل بيت و....... دارند

يا آيت الله وحيد خراساني(دامت برکاته)!!!!!!!نه عرفان ميگويد نه فلسفه!!!!!!!

حيف نيست دوستمان را به کتاب ارجاع دهيد!!!!!!!!!!!!

+ دانشكده مجازي علوم حديث 


خلاصه اينکه آزمون ورودي را برداشتند!

ترم از بهمن شروع ميشه! بشتابيد

+ دانشكده مجازي علوم حديث 

روش ثبت نام تغيير کرد:

http://vu.hadith.ac.ir/default.aspx?culture=fa-IR&page=news&newsid=1835

آغاز ثبت نام و مهلت آن تا اواخر آذر:

http://vu.hadith.ac.ir/default.aspx?culture=fa-IR&page=news&newsid=1856

+ ... 

الحمد لله تا حدي وفاق حاصل شد.

البته غير از سياسيون بنده عالمان فلسفه و عرفان پذير و يا فلسفه و عرفان گو را هم عالم واقعي نمي دانم. يک مبناي ديگر هم هست که از آن صرفنظر مي کنم! چون نمي خوام توي يک فضاي غير تخصصي بيخودي دعوا کنيم!

به هر حال با اين ديد بنده شکي در نادر بودن علماي واقعي در روزگار خود ندارم _ خصوصا در مباحث عقايدي ـ و تمام جملات قبليم را تاييد مي کنم. و عرض کردم تا مباني روشن نشود اين بحث بي فايده است. جاي بحث در مباني هم اينجا نيست. فعلا هم فرصتش نيست.

+ م م م 


اتفاقا من هم با حرف شما موافقم ولي برداشتي که از نوشته شما ميشد اين بود که ديکه عالم واقعي ناياب شده!!!شايد منظور شما هم اين نبوده ولي منظور را اصلا نرسونده بود: ((راه علم حقيقي امروز تو اين روزگاري که حوزه ها پر (؟؟؟)از بدعت شده تنها مراجعه به کتب حديثي است.اگر بگوييد اينها استاد مي خواهد عرض کنم استادش هم علماي قديم بودند(؟؟؟) که کتابهاي شرح احاديث رو نوشتند. ((ما؟؟؟)) که تو اين جديديها هر قدر گشتيم کمتر يافتيم پس از يازده سال طلبگي!)) حالا با توضيحات بعدش درست شد!!!وگرنه به نظر من هر کس اونو ميخوند همين برداشتو مي کرد!!!!!!

اتفاقا من هم منظورم از عالم واقعي همونايي بود که اصلا قاطي سياست نميشن !!!!!!!!!!!!!اصلا هم مشهور نيستن!!!!!!!((البته تو راديو تلويزيون مشهور نيستن!!!))

+ ... 

جناب م م م! بنده دو تا حرف زدم که شما اولا هر دو تا حرف رو بد فهميديد ثانيا با هم قاطيشون کرده نتيجه اشتباه گرفتيد!!!

حرف اول : گفتم حوزه پر از بدعته

حرف دوم: گفتم عالمي پيدا نکردم که شرح حديث بگه ـ بدون تاويل و تفسير به راي و ... ـ

در حرف اولم نگفتم همه بدعت گذاشتن! نگفتم عالم خوب نيست! گفتم؟! اينکه ميگم پره اولا نسبي هست يعني نسبت به علماي واقعي خيلي خيلي کم هست. ثانيا بر اساس مباني خاصي گفتم و تا من و شما تو اين مباني با هم مشترک نباشيم بحث در اينکه پر از بدعته يا خاليه فايده نداره. نهايت اينکه من ادعاي خودمو دارم شما هم ادعاي خودتونو.

در حرف دوم گفتم من پيدا نکردم کسي که مثل قديميها شرح حديث بگه. نگفتم نيست! پيدا نکردن من دليل بر نبودن نيست. البته منظورم از پيدا نکردن در بين کساني بود که معروف و مشهورند ـ که اين هم مطلبي مبنايي است و احتمالا اونهايي رو که شما خيلي قبول دارين بنده اصلا قبول ندارم! ـ به هر حال تنها مي خواستم صاحب وبلاگ رو تذکر بدم به اينکه قديميها کارهاي اصلي معارفي را براي ما انجام داده اند چرا نرويم از آثارشان استفاده کنيم و خود را معطل امروزيها کنيم.که خيليهاشون تو سياست بازي و روزمرگيها افتادن.

ضمنا از کسي اسم نياوردم. تهمت هم نزدم چون وقتي بحث مبنايي است شما چيزي را تهمت مي دانيد و بنده عين واقعيت.

ضمنا بنده اصلا نظرم به دسته فقيهان از علما نبود بلکه نظر به کساني بود که در زمينه معارف و تفسير و...تاليفات دارند و مشهور شده اند ولي متاسفانه مبانيشان غلط است.

بگذريم! به هر حال قبول دارم که بدون حل مباني طرح اينگونه ادعاها شايد وجهي نداشته باشد. چه کنيم ديگه گاهي دلمون ميگيره از اين اوضاع حرفايي رو که نبايد بگيم يا اول کار نبايد بگيم ميگيم.

+ mmm 

در ضمن براي اطلاع دوستان بگم دوره آزاد دانشکده علوم حديث غير فعال شده
+ م م م 

ببخشيد مي خواستم در جواب ((....))بگم

شما چه جور درس خوندين که ادعا ميکنين همه اهل بدعتند خودتون ميدونين که چه ادعايي کردين و به چه علماي بزرگي تهمت زدين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگه خواستين نام بعضي هاشونو بدونين بگين تا براتون بنويسم!!!

يعني شما تمام علماي حوزه ها رو يکي يکي بررسي کردين ؟؟؟؟؟???????????????

يعني اين جا هيچ کس نيست

که از علماي حقيقي دفاع کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

   1   2      >