ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2      
 
+ ... 
تذکر: کامنت قبلي من خطاب به جناب مشاور بود.
...
و اما تنها چند نمونه از آن موارد:
1. بحار ج10 ص336: امام رضا عليه السلام ضمن مناظره با سليمان مروزي ـ فيلسوف معروف آن زمان ـ در بحث "علم خدا" خطاب به سليمان مي فرمايد : " يا جاهل..."

2. بحار ج 24 ص232 : امام باقر عليه السلام در جواب حسن بصري که ادعاي تفسير قرآن داشت پس از پرسيدن سوالي از وي و جواب نادرست او فرمود: " يا جاهل أهل البصرة... "

3. کافي ج1 ص89 : امير مومنان سلام الله عليه در پاسخ حبر يهودي که از مکان خدا پرسيد! فرمود: " ثکلتک أمّک..." يعني مادرت به عزايت نشيند و سپس پاسخ فرمود.

4. کافي ج1 ص345 : همان حضرت در پاسخ يکي از نهروانيان که به ايشان بدون گفتن عنوان "امير المومنين" سلام کرد فرمود: " ثکلتک أمک ما لک لم تسلم عليّ بإمرة المؤمنين..." مادرت به عزايت نشيند چرا به اين عنوان به من سلام نکردي؟...
...
تذکر: قصد بنده از ذکر موارد فوق تنها اين نتيجه گيري است که مطلبي که در مورد اهل بيت ادعا شد از آن قرار نيست.
اصلا در اين مقام نيستم که نتيجه بگيرم پس ما هم بايد با هر کسي که مطلب نادرستي گفت چنين بگوييم. چرا که مواردش و اشخاصش فرق مي کند و بحث مفصليست. آنچه که مسلم است در مورد بدعتگزاران مي توان چنين کرد که امروزه مواردش بسيار است!
...


+ ... 

مومن بايد نسبت به منکر واکنش نشون بده و اين واکنش از انکار قلبي شروع ميشه تا نهي لساني و... ـ در صورت وجود شرايط ـ پس نميشه به مومني بگيم چرا از فلان منکر ناراحت شدي!

مسلما اهل بيت هم از منکرات ناراحت ميشدن و حتي در مقام بحث با منحرفان ضمن استدلال و ...گاهي اين ناراحتي را با الفاظي چون واي بر تو! مادرت به عزايت نشيند و...ابراز مي کردند. نمونه هايش را اگر خواستيد ذکر مي کنم.

پس اينکه کسي بياد درباره چيزي که منکره توي فضاي مجازي ناراحتي خودشو ابراز کنه ربطي به آزادي بيان نداره. اگر آزادي بيان به اين معني باشه که هر کي هر چي خواست خلاف دين بگه و هيچکس هم ناراحت نشه و واکنش نشون نده اسلام قطعا با اين آزادي بيان مخالفه.

شما بياييد نگران اين باشيد که تو مملکت ما نميذارن حتي عالماني که در مساله اي علمي و اختلافي مثل ولايت فقيه مخالف جريان غالب هستند حرف بزنن! ميرزا علي فلسفي در مشهد درس خارج فقهش رسيد به ولايت فقيه تحت فشارش گذاشتن که تعطيل کن!و ...

پاسخ

ممنون.موارد رو بفرماييد.
سلام مهاجر عزيز
اولا فوkت و رنگ نوشته هات خيلي چشم رو براي خوندن اذيت ميکنه قبلي خيلي بهتر بود
دوما : من اين استادي رو که ميگي همونطور که ميدوني ميشناسمش
ميدوني... تو بعضي چيزاش با حرفت موافقم اما به نظر من از يک دريچه اي به بحث نگاه ميکنه و ميشه از اونا به عنوان تجربيات استفاده کرد، حرف اصلي من اين هست که حرفهاش خارج از اصول ديني نيست ، و البته همراه با روش زندگي ديني و ايراني خودمونه ، گاهي از بعضي از حرفاش ميشه نکات خوب و کليدي رو بدست آورد. و نهايتا با نظر جناب مشاور ، که گفتن اگر طرفدار آزادي بيان هستيد بايد بزاريد تا آنها هم حرفشون رو بزنن موافقم

موفق باشي دوست عزيزم
پاسخ

سلام.بله برخي حرفهاش خوبه اما برخي حرفاش خييييلي مخربه و كيه كه جرات بكنه اينو بهش يا به مريداش بگه؟بببين نگو زندگي ايراني كه حالم بد ميشه.من چيزي جز زندگي اسلامي نميشناسم و در ضمن شما همه حرفاشو رفتي از كارشناساي ديني پرسيدي كه اينقدر مطمئن ميگي خارج از دين نيست؟!ايشون عمل خودش كه با اون صداش ميره مسايل آنچناني برا متاهلين ميگه زير سواله.! از اين آدم ميشه چيز ياد گرفت؟!
+ ... 
متاسفانه دوره مجازي علوم حديث با اينکه مطالب خيلي مفيدي ارائه ميده ـ صرفنظر از بعضي اشکالات مبنايي! ـ هزينه اش نسبتا بالاست.
البته اگر کسي در قيد مدرک نباشه خوشبختانه دوره هاي آزاد گذاشتن:
http://vu.hadith.ac.ir/?page=azad
نمونه دروسش:
http://vu.hadith.ac.ir/?page=LessonsSamples
اگر فقط عناوين اين دروس با دروس دوره غير حضوري جامعه الزهرا که شش سال طول ميکشه! ـ غير از تحقيق پاياني که حدودا يک سال علافي داره ـ مقايسه بشه ارزش اون مشخص ميشه. بسيار متمرکزه روي علوم حديث!
البته گفتم اين براي کسانيه که مدرک نخوان!
سلام
اگر شما واقعا طرفدار آزادي بيان هستيد و به نظر شما تو حوزه هاي علميه بايد همه بتونن نظراتشون رو بيان بکنن پس چرا ناراحت شديد از فلان خانوم که اومده نظراتش رو بيان ميکنه شما ميتونيد اتفاقا خيلي معمولي نظراتش رو بشنويد و اگر به صلاح بود و احتمال تاثير و .......بود با استدلالهاي محکم خودتون پاسخ مناسب رو بفرماييد در غير اينصورت آزادي براي همه خوبه نه فقط براي ما که پس اونها هم حق دارن نظراتشون رو بگن اما ما و شما که ادعاي طلبه گي واقعي داريم بايد شرح صدر داشته باشيم چون اهل بيت الگوهاي ما هستن نه هيچکس ديگري و اهل بيت تا اونجايي که من ميدونم هيچوقت عصباني نشدن حتي در شرايط پيچيده اي مثل وسط ميدون جنگ مثل امير المومنين تو کشتن عمربن عبدود (همون داستان آب دهان)و ديگر اهل بيت هم همينطور بودن در واقع اين سيره طاهره اهل بيت عصمت و اصلا بخاطر همين تو عالم تکن ماهم که بي خيال ميگيم اونا خوب بودن و ما هم فقط حسرتش رو ميخوريم - انگيزه اي - حرکتي - تلاشي-هيچي چرا ؟نميدونم
من رو ببخشيد حرافم هوس و شهوت ما هم تو حرف زدن
سرتون رو درد اوردم
اميدوارم در تمام مراحل زندگيتون موفق و پيروز باشيد

پاسخ

ممنون نكته قابل تاملي رو اشاره فرمودين.
+ ... 


حديث اول عمومي است. مخصوص آقا يا خانم نيست. البته مي توان گفت حتي اگر براي آقايان هم گفته باشند به طريق أولي خانمها را نيز شامل مي شود.

به هر حال هدفم نشان دادن فضاي کلي دوران غيبت و ارزش پرداختن به خود بود به جاي پرداختن به اموري در بيرون از منزل که مورد رضاي خدا نيست از قيام بگير تا چيزهايي تحت عنوان فعاليتهاي اجتماعي که اصل و اساس خيليشان زير سواله چه برسه که کسي بخاد اونا رو وظيفه شرعي بدونه!. البته استثنائات هميشه قابل قبوله مثلا ضرورتهاي زندگي يا بعضي وظايف قطعي شرعي که مستلزم خروج از منزله. حديث هم نمي فرمايد بيرون آمدن حرام است بلکه مي فرمايد بهترين روش ...

+ ... 

امام باقر (عليه السلام) فرمود:

زماني بر مردم مي آيد که امامشان از آنها غايب مي شود پس خوشا به حال پايداران بر أمر ما در آن زمان . جابر پرسيد : اي فرزند رسول الله ! بهترين شيوه اي که مؤمن در آنزمان بکار مي برد چيست ؟ فرمود : حفظ زبان و خانه نشيني..

بحارج52ص145

و اما کسب علم حقيقي که همان معارف اهل بيت است:

بحار ج‏2 ص 152

ََ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع احْتَفِظُوا بِكُتُبِكُمْ فَإِنَّكُمْ سَوْفَ تَحْتَاجُونَ إِلَيْهَا

راه علم حقيقي امروز تو اين روزگاري که حوزه ها پر از بدعت شده تنها مراجعه به کتب حديثي است.اگر بگوييد اينها استاد مي خواهد عرض کنم استادش هم علماي قديم بودند که کتابهاي شرح احاديث رو نوشتند. ما که تو اين جديديها هر قدر گشتيم کمتر يافتيم پس از يازده سال طلبگي!

ميمونه ادبيات عرب که اونم با نوار و سي دي و ...حل مي شه. کمي هم اطلاعات پيراموني حديث ـنيازه که کتاب به اندازه کافي تو اين زمينه ها چاپ شده...

حالا اگر ارتباط با کساني نياز شد اين نت پس به چه درد مي خوره؟!

خلاصه ما که نفهميديم چرا طلاب علم براي طلب علم مي رن بيرون خصوصا خانوما!

پاسخ

1.حديث اول _خانه نشيني_ فكرنميكنم ربطي به خانم ها داشته باشه ظاهرا كلا راجع به يسري كارها مثل قيام و ...است(چيزي است كه فقط فكر ميكنم)2.بله درست مي فرماييد .دليلي نداره طلاب خانم از خانه بيرون بروند.براي رفع بهانه شان هم ميشود حوزه هاي مجازي راه اندازي كرد.با استاد انلاين.مثل علوم حديثي ها.البته اين هم اگر نباشد جامعه الزهرا س غير حضوري اش همين است به طور آفلاين.من هم قصد كناره گيري از جمعيت طلاب خواهر بيرون از خانه رونده را دارم. دوستان دعا بفرمايند امسال غير حضوري قبول شوم.
+ نام 

اين صداي مسخره رو از سايتت بردار

مثل صداي همون يارو که ازش بدگويي کردي ميمونه

 <      1   2