• وبلاگ : !هاجَرَ _يُهاجِرُ _مُهاجَرَت _هاجِر!
  • يادداشت : دلش سوووخت براي زن!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + غريبه 
    اينهم دلايل من براي انتقاد به شما تا کمي چشمهايتان را باز کنيد .
    ....................................................................................

    آنچه مي خوانيد ، سخنراني من است در موسسه ارشاد . ابتدا خواستم گزارشي بدهم از تحقيقات پروفسور لويي ماسينيون ، درباره شخصيت و شرح حال پيچيده ي حضرت فاطمه (س) ، و به خصوص اثر عميق و انقلابي خاطره ي او در جامعه هاي مسلمان و تحولات دامنه دار تاريخ اسلام ، اختصاصا براي دانشجويانم در کلاس درس (تاريخ و شناخت اديان ) و (جامعه شناسي مذهبي ) و (اسلام شناسي) . به مجلس که‌ آمدم ، ديدم جز دانشجويان ، بسياري ديگر هم آمده اند. وجود جلسه ، مساله فوري تر را ايجاب مي کند. بر آ» شدم که به اين (سوال مقدر) که امروز به شدت در جامعه ي ما مطرح است جواب بگويم که

    دکتر علي شريعتي - فاطمه فاطمه است

    دکتر علي شريعتي

    زناني که در قالب هاي سنتي قديم مانده اند ، مساله اي برايشان مطرح نيست ؛ و زناني که قالب هاي وارداتي جديد را پذيرفته اند ، مساله برايشان حل شده است.
    اما در ميان اين دو نوع (زنان قالبي) ، آنها که نه مي توانند آن شکل قديم موروثي را تحمل کنند و نه به اين شکل تحميلي تسليم شوند ، چه بايد بکنند؟
    اينان مي خواهند خود را انتخاب کنند ، خود را بسازند. الگو مي خواهند، نمونه ايده آل . براي اينان مساله ي (چگونه شدن) مطرح است . فاطمه با (بودن) خويش ، پاسخ به اين پرسش است.
    خواستم به توصيف تحليلي از شخصيت حضرت فاطمه (س) اکتفا کنم ، ديدم که کتاب خوان ها و روشن فکران ما شرح حال وي را نمي دانند. ناچار کوشيدم تا حدي از اين کمبود را جبران کنم. اين است که رساله حاضر ، که همان کنفرانس است که بسط بيشتر يافته ، حاوي شرح حال مستندي از اين شخصيت محبوب ، ولي ناشناخته ، يا بد شناخته مانده . در اين شرح حال ، تکيه ي اساسي ام بر اسناد کهن تاريخي است و در آنجا که مسائل اعتقادي و قاطع تشيع مطرح مي شود ، من ماخد اهل تسنن را انتخاب کرده ام . چه ، تشيعي که از منابع اهل تسنن برآيد ، از نظر علمي و تاريخي ترديد ناپذير است.
    نمي توان گفت اين کنفرانس از انتقاد بي نياز است. بلکه بر عکس ، سخت نيازمند است و چشم به راه صاحب نظران پاک دل ؛ آنها که از راهنمايي خدمت گذاران بيش تر لذت مي برند تا کينه توزي و دشنام و بهتان !

    علي شريعتي


    پاسخ

    جالب و تامّل بر انگيز بود!
    + غريبه 
    براي چه هر مزخرفي را به نام دکتر شريعتي تحويل مردم ميدهيد . نميدانم چرا اخيرا باب شده هر کس ميخواهد مزخرافتتش را مردم بخوانند انها را به دکتر شريعتي نسبت ميدهد . برويد کتاب فاطمه فاطمه است دکتر شريعتي را بخوانيد ببينيد در مورد زن چه نوشته بعد بياييد اينجا بدون علم و دانش ايشان را مورد انتقاد قرار دهيد . کاش از دليل استدلال و منطق صحبت نميکرديد . شما که هر چيزي را بدون منبع و دليل باور ميکنيد حرفي براي گفتن نداريد .
    پاسخ

    با عرض معذرت چيزي كه يادم است اين است كه اين نوشته در ژيام رسان ژارسي بلاگ بود و زيرش هم نام كتابي از ايشان را نوشته بود.حال شما كه فاطمه فاطمه است را خوانده ايد مارا موعظه بفرماييد.لطفا!
    + صبرا 

    سلام

    من ارادت ويزه اي نسبت به دکتر شريعتي دارم به همين  خاطر هر چقدر سعي ميکنم نميتونم باور بکنم که ايشون در مورد زنان چنين عقيده اي داشتن  اگه لطف کنيد و منبع اين متنو معرفي کنيد ممنون ميشم  و يا اينکه برام منبعو ايميل کنيد.ممنون ميشم اگه اين لطفو در حقم بکنيد

    التماس دعا

    پاسخ

    نميدانم در پارسي يار، يكي اين را نوشته بود كه من هم كپي كردم.فكر كنم منبعش يكي از كتابهاي خود دكتر شريعتي است.ميتوانيد سرچ كنيد در نت شايد پيدا شد.
    + محدثه 
    آفرين